14 November 2010

kekasih suami orang


kekasihmu suami orang ?
kekasih dia suami orang ?
kekasihnya suami orang ?

adakah pertanyaan ini dalam nada terkejut atau sekadar biasa sahaja..bergantung keadaan sekarang samada kita selalu mendengar kisah seperti ini atau tidak..setujukah jika kekasih kawan kamu suami orang?faham kan kalau jodoh memang tak boleh nak kata apa..tapi biarlah pada tempat yang betul..fikir lah secara rasional..kita ingin bahagia dalam perkahwinan tapi kenapa pula perkahwinan kita menyebabkan kesengsaraan orang lain..percaya benar ke pada suami orang yang mencintai perempuan lain itu..

berikut sebab tidak digalakkan bercinta dengan suami orang:

SANGGUP MENIPU ISTERINYA
Sikapnya yang tak jujur terhadap isterinya sendiri sudah cukup untuk dijadikan bukti jelas kepada kamu sikap sebenar si dia yang tak jujur. Dia sanggup mencari hiburan di luar rumah apabila mendapati ada masalah atau perkara yang tidak memuaskan hatinya di rumah, tanpa cuba untuk mengatasi masalah itu. Tambahan pula, kamu menjadi punca sebenar si dia menipu kepada isterinya. Ingat, si dia mungkin akan mengulangi sikap menipu ini terhadap kamu apabila kamu berdua menghadapi masalah dalam perhubungan kamu kelak.

HUBUNGAN SECARA SULIT
Merahsiakan sesebuah perhubungan itu sememangnya suatu perkara yang meletihkan. Melibatkan diri di dalam perhubungan sulit seperti ini akan membuatkan kamu kehilangan keyakinan diri kerana kamu akan ketinggalan dalam pelbagai aspek perhubungan yang indah. Kamu tidak boleh berjalan berdua-duaan dengan bebas dan bangga. Ini kerana kamu akan sentiasa diselubungi oleh perasaan takut dan bimbang. Takut orang lain terlihat kamu berdua-duaan lalu mengadu kepada isteri si dia. Mati kamu kena serang!

LELAKI LEBIH BERUNTUNG
Apa yang dimaksudkan di sini, dia dianggap lebih bertuah dalam masa yang sama tetap mempunyai sebuah keluarga yang akan tetap menyayanginya. Sebaliknya dalam diam kamu pula yang mengalami “kerugian” kerana terpaksa berkongsi kasih dengan keluarganya yang sah. Bayangkan, kamu tidak boleh menemaninya ke majlis-majlis formal kerana sudah pasti dia akan membawa isterinya. Kamu hanyalah sebagai teman di kala ingin mengubat kesunyian atau mencari hiburan jika ada masalah di rumah saja! Kamu kena ingat, mereka boleh berkahwin lebih daripada empat!

MAMPUKAH KAMU MENCINTAINYA?
Persoalannya, apakah kamu masih sanggup menersukan perhubungan dengan seorang lelaki yang tidak jujur dan tidak hormat kepada isterinya? Dengan menjalinkan perhubungan secara sulit dengan kamu sudah jelas menunjukkan bahawa dia menganggap perempuan mudah untuk dipikat dan diperlakukan sewenang-wenangnya. Jika dia benar-benar menyayangi dan jujur dengan isterinya, sudah pasti dia sanggup berterus-terang. Alasan untuk tidak melukai hati isterinya bukannya alasan yang kukuh memandangkan dia sememangnya sudah melukai hati isterinya di saat dia menjalinkan hubungan dengan wanita lain!

SI DIA AKAN HILANG HORMAT TERHADAP KAMU
Jangan terkejut! Walaupun dia yang jatuh cinta pada kamu dan menarik minat kamu, di dalam hati lelakinya dia pasti akan pandang rendah terhadap wanita seperti kamu yang mudah terpedaya dengan kata-kata lelaki sepertinya. Siapa tahu, mungkin pada awalnya dia sekadar nak “test market” saja. Tak sangka pula kamu benar-benar terpikat. Lelaki pula, mana yang sanggup menolak tuah kan? Dalam keadaan seperti inilah yang selalunya akan timbul soal dipermainkan.

PEMUSNAH RUMAH TANGGA ORANG LAIN
Ingat ! Sebagai wanita, kamu seharusnya lebih memahami perasaan dan naluri kaum sejenis kamu. Dengan menjalinkan hubungan dengan suami wanita lain, menunjukkan bahawa kamu tidak menghormati hak kaum kamu sendiri. Bayangkan jika hak kamu diganggu atau cuba dirampas oleh orang lain? Sebaliknya ada pula yang sanggup berkomplot dengan si lelaki untuk menipu isterinya. Ingat, jika hari ini kamu mengambil hak orang lain, tak mustahil orang lain pula akan m

sumber: Cari.com.my Forum

p/s : pada yang belum berkawhin..berhati-hati dalam memilih pasangan..(me too;)



20 pok pek:

Cik Chuie said...

aku mmg PANTANG! haha dan aku super agree ngn info tuh. cube pk....kalau die bleh wat cm2 kt bini die..mst die bleh wt cm2 kt korg yg nk jd no.2 ni gak. ala laki...pastu sekrg tgh manis mmg manis...dh kawen? sggup ke kngsi2...grrr.... yg pling tk bleh blah... kalu ye laki tu baik...bia la die baik utk anak, bini ngn fmily die....xkesian kt anak die? rampas kasih syg? ye,,,,bleh ckp kgsi.....tp ttp rampas hak anak jugak. aish.... rasulullah mmg poligami...tp kan? die cume kahwin lain bila khadijah dah xde, bukan masa khadijah ade.baginda setia pada khadijah... pk kanlah.... betul x? aish...sorila bila tiba part ni, mmg sensitip skettt... =p

nadiah fatin said...

oh.kat sini ade lec kacakkk gilerrrr tapi suami orang. make kami selaku pelajar, hanye gatal mengusha je..tak de niat nak merampas..HAHAHHAHAHAHHAHA
XD

zaradgreat said...

uish.jangan terpedaya diba! hahhaahah

faqhrule said...

lelaki dah berkahwin mulut manis. jaga-jagalah :)

biskut said...

aku masih single...

Bazz Rianne said...

waw,hot topic ni..apakah yg mnyebabkan anda bfikiran sbgitu?

erm..aq kenal dgn baik org yg dulunya berasap berapi xmo laki orang,alih2 die sudahnye bkn takat berkapel ngn laki org..malah da jadik istri pon..apecer?

idup ni macam roda.kejap kt atas n bebile masa kt bawah.ingatan ntok diri sndrik juga

eeqa~ said...

Betol..
Jangan cakap Laki orang. Kena Boyfriend orang pun same jer konsepnye. Kalau dier boleh buat bini/girlfriend dier macam tuh, tak mustahil, bende yang same akan jadi kat kite nanti iyer x? heh

Karma is a freaking bicth. Be nice with her, and she'll be nice wit ya. :)

.cik yaya. said...

mintak dijauhkanlah..huhu

diba said...

@Cik Chuie
yes..tu la cian kat bini ngn anak..dh brpae thun ley nipu ape ntah ag lau bru knal msti ag ley tipu..mmg tpat rampas kasih syg tu..huh! ak stuju ape ko ckp mmg btul! ak pn sensitif..lau org bf ak pn ak pnas,,ni ag suami..huk

diba said...

@nadiah fatin
ha..tu xpe la..bnyk je kes lctrr kawin ngn studnt..tpi lau studnt yg bek dye akn amek tndkan swajarny if lctrr yg dh brkhwn minat dye..huk

diba said...

@zaradgreat
zara..harap kita dijauhkan ngn keadaan tu..huu

diba said...

@faqhrule
oo..means ag manis dri laki bujang la ek..ahaks;p

diba said...

@biskut
aha..cri la calon istri yg bek aka mrs biskut;)

diba said...

@Bazz Rianne
xdr ape saje je entry ni..xdr sntuh mne2 pn..huk2

tu la same2 mintk djauhkan..yezza pringatan tuk sama2..;)

diba said...

@eeqa~
yes..dat's right! uish panas je..bab2 rampas2 ni kan..ag2 lau yg mrampas tu bek ngn kita..huk2

diba said...

@.cik yaya.
ye..harapnya..doalah~

ahsfantasy24 said...

mhon djauhkan ujian sbegini
dlam hdup kite..huk3~

diba said...

@ahsfantasy24
ye..btul2.mhon sgt dijauhkan~

.alie. said...

satu lagi bila kita buat kat orang kita mungkin akan dibalas sama..

maktab mana ae?

diba said...

@.alie.
btul2..skong..bek kite jga dri sndri kn..hee ipgm kmpus pen islam.bangi~