14 May 2009

u never ever forget..

wah..baru-baru ni Hari Ibu kan..semua orang sibuk wish kat mama@ibu@ummi masing-masing kan.baguslah sekurang-kurang nya ada hari yang dapat mengingati jasa ibu ini..walaupun tak dapat jumpa ibu time hari tu..cume dapat wish pun ok..masa tu pun ibu saya pergi jumpe ibunya(nenek saya) di kampung..maklumlah tak hari-hari jumpa kn..huhu apa pun walaupun dah lepas beberapa hari lalu Hari Ibu ni..sentiasa ingat akan jasa dan pengorbanan ibu dalam mencorakkan dan mendidik kita sehingga dewasa.walaupun kejauhan berdoa lah sentiasa beliau dalam rahmat dan redha Allah subhanawataala.anggaplah bila-bila masa adalah Hari Ibu dan sentiasa lah mengingati beliau.

bagi saya apa yang paling berharga dalam hidup ini..adalah belaian dan kasih sayang ibu..tidak dapat diberi oleh orang lain yang menyamai beliau sejak dari lahir diriku diatas muka bumi Allah ini..teringat diriku pada lagu yang diperkenalkan sewaktu saya berada di sekolah menengah


Belaian Ibu

Artist: Hijjaz
Album: Damai
Song Category: Nasyid

Tertanam naluri keibuan amat mendalam
Di jiwa insan yang mendambakan kebahagiaan
Oh... ibu

Di bahumu tergalas beban
Perjalananmu penuh rintangan
Kau titipkan kasih sayang
Sejujur pengorbanan
Tak ku nafikan

Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Kau insan penyayang
Betapa ku merindu
Lembutnya belaian ibu
Membuatku terlena

Di wajah terlukis tenang
Debar di dada kau rahsiakan
Ku pastikan dikau aman
Dikurnia sejahtera
Tak ku lupakan

Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Tiada aku tanpa ibu
Hanya (kau) satu didunia
Bertakhta dikau dijiwaku
Kau lah ibu yang tercinta

Kau insan pengasih
Betapa aku mengharap
Hadirnya restumu ibu
Membawaku ke syurga

Bersemi belaian kasih sayang nan berpanjangan
Darimu insan yang mendoakan kebahagiaan anak-anakmu
Oh... Ibu



U never EVER forget my mum...

She’s kind of perfect
She’s kind of everything I’m not
Yeah, she’s an angel
And it’s amazing how she’s patient
Even more at times I’m not
She’s my conscience
And who decided I’d be hers
I wanna hate them
Cos I can’t live without her


p/s: nak exam ni..minta doa dari ibu ye...may Allah bless our mum


2 pok pek:

faqhrule said...

hari-hari adalah hari ibu kan?

i_m diba said...

yeah..actually everydy(",)
ibu@ummi@emak@mama@mummy-sme je lah